Gromkowska-Melosik Agnieszka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2)
Legimi
(1)
Forma i typ
Książki
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Dział Pedagogiczny
(1)
Czytelnia dla Dorosłych
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1693)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(782)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(-)
Kowalska Dorota
(671)
Doyle Arthur Conan
(642)
Wallace Edgar
(584)
Cartland Barbara
(496)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William
(463)
Dickens Charles
(442)
Buchner Friederike von
(438)
Hackett Pete
(434)
Maybach Viola
(434)
Waidacher Toni
(423)
Verne Jules
(392)
Konopnicka Maria
(375)
Twain Mark
(363)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(345)
Roberts Nora (1950- )
(316)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
London Jack
(298)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(282)
Boy-Żeleński Tadeusz
(281)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(279)
Ewers H.G
(278)
Донцова Дарья
(268)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(259)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Калинина Дарья
(257)
Krasicki Ignacy
(243)
Francis H.G
(240)
Montgomery Lucy Maud
(237)
Austen Jane
(233)
Conrad Joseph
(233)
May Karol
(232)
Vlcek Ernst
(231)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Kraszewski Józef Ignacy
(216)
Stevenson Robert Louis
(216)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Balzac Honoré de
(210)
Kipling Rudyard
(210)
Goethe Johann Wolfgang von
(206)
Howard Robert E
(205)
Goliński Zbigniew
(201)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Baczyński Krzysztof Kamil
(198)
Dug Katarzyna
(198)
Mark William
(195)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(190)
Prus Bolesław (1847-1912)
(189)
Orzeszkowa Eliza
(188)
Andersen Hans Christian
(187)
Mickiewicz Adam
(187)
Alcott Louisa May
(186)
Hoffmann Horst
(186)
Steel Danielle (1947- )
(185)
Kneifel Hans
(183)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(180)
Brand Max
(178)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(177)
Wilde Oscar
(176)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(174)
Verne Juliusz
(173)
Zimnicka Iwona (1963- )
(171)
Кир Булычев
(171)
Александрова Наталья
(168)
Kayser-Darius Nina
(164)
Woolf Virginia
(164)
King Stephen
(162)
McMason Fred
(162)
Jachowicz Stanisław
(161)
Haensel Hubert
(159)
Колычев Владимир
(159)
Rawinis Marian Piotr
(158)
Головачёв Василий
(157)
Słowacki Juliusz
(156)
King Stephen (1947- )
(153)
Collins Wilkie
(151)
Włodarczyk Barbara
(148)
Courths-Mahler Hedwig
(145)
Leblanc Maurice
(145)
Scott Walter
(144)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Kobieta
(2)
Antropologia społeczna
(1)
Biologia
(1)
Dyskryminacja
(1)
Edukacja
(1)
Ekonomia
(1)
Feminizm
(1)
Higiena
(1)
Kultura
(1)
Mężczyzna
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Nierówność społeczna
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Polityka
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Płeć
(1)
Religia
(1)
Rola płciowa
(1)
Rola społeczna
(1)
Równouprawnienie płci
(1)
Seks
(1)
Seksizm
(1)
Socjologia
(1)
Socjologia edukacji
(1)
Socjologia kultury
(1)
Społeczeństwo
(1)
Stratyfikacja społeczna
(1)
Struktura społeczna
(1)
Szkolnictwo
(1)
Tolerancja
(1)
Tożsamość płciowa
(1)
Zdrowie
(1)
Środowisko
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Mapa nieobecnych dyskursów we współczesnych polskich debatach o edukacji jest w coraz większym stopniu zapełniana. Nowe obszary badań empirycznych z użyciem jakościowych i ilościowych metod mieszczących się czy to w pozytywizmie, czy to w społecznym konstruktywizmie; wyrafinowane metateoretyczne analizy polskich i zachodnich dyskursów i ideologii; orientacja na to, co mikro lub na to, co makro, na to, co możliwe do zobiektywizowania, i na to, co stricte subiektywne; coraz mniej kwestionowane i coraz bardziej oczywiste związki nauk o edukacji z politologią, socjologią, filozofią, psychologią, zarządzaniem u wszystko to sprawia, że coraz trudniej jest odnaleźć obszar niezapisany, zakątek, do którego oko i umysł naukowca jeszcze nie dotarły. Wszystkie powyższe uwagi odnoszą się także do analiz selekcyjnej i stratyfikacyjnej funkcji edukacji. W dziedzinie tej opublikowano znakomite książki dotyczące różnych kontekstów relacji między tożsamością, edukacją i strukturą społeczną, w których postrzega się dostęp do wykształcenia zarówno w kontekście wykluczenia i marginalizacji, jak i ruchliwości i awansu społecznego. Analizuje się różnorodne socjologiczne konteksty edukacji zarówno w Polsce, jak i na świecie . W takiej sytuacji książka, którą oddajemy do rąk Czytelnika, może stanowić tylko przyczynek do toczących się debat i sporów, pewne (i mamy nadzieję, że interesujące) dopełnienie lub uzupełnienie poznawanych obszarów. W książce zostały podjęte trzy zasadnicze grupy problemów. Pierwsza z nich dotyczy teoretycznych kontekstów relacji między edukacją a stratyfikacją społeczną. Druga, związana z pedagogiką porównawczą, odnosi się do praktyki edukacyjnej wybranych krajów w tym zakresie. Wreszcie trzecia grupa problemów obejmuje zagadnienia dotyczące roli edukacji w procesie emancypacji kobiet. Książka ta powstała dzięki finansowaniu naszych wyjazdów studyjnych do uniwersytetów w Lund, Amsterdamie i Londynie, w ramach grantu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego: Problemy nierówności społecznych w teorii i praktyce edukacyjnej (nr 2H01 F0 6629), realizowanego w latach 2005u2008. Stanowi ona rezultat naszych wspólnych pasji i poszukiwań badawczych, których genezy należy szukać w inspiracjach Zbyszka Melosika. To właśnie jemu zawdzięczamy początek naszej naukowej współpracy i wieloletniej przyjaźni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CZ-37.013.83 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autorka jako pierwsza z polskich badaczek dziejów nowożytnych, bazując na źródłach anglojęzycznych, odważyła się zmierzyć z trudną i dotąd w nikłym stopniu rozpoznaną w polskiej historiografii problematyką.[…] Mogę z satysfakcją stwierdzić, że […] uczyniła to znakomicie. Opiniowana praca stanowi, zgodnie z zasadami badań historycznych, zarówno opis, jak i wyjaśnienie, a przede wszystkim samodzielną, oryginalną interpretację problemu tożsamości i cielesności kobiet w wiktoriańskiej Anglii, ale – jak z badań wynika – nie tylko. Jako podstawę źródłową prezentowanych ustaleń Autorka wykorzystała anglojęzyczne teksty pisane: literaturę piękną, filozoficzną, moralizatorską, poradniki lekarskie, higieniczne, dobrego wychowania, publicystykę, a także ikonografię. Są to źródła nie tylko o bogatej zawartości merytorycznej, ale też różnorodne. […] Autorka swobodnie się nimi posługuje, wychodząc poza opisy na rzecz wyjaśnień i interpretacji. To także świadczy o umiejętnościach stricte naukowych badaczki. […] Opiniowana praca jest wręcz znakomicie osadzona w anglojęzycznej literaturze przedmiotu, co w polskiej historiografii, zajętej przede wszystkim rodzimymi dziejami, nie jest zjawiskiem częstym. Między innymi dlatego książka Agnieszki Gromkowskiej-Melosik będzie w naszej historiografii dziełem wyjątkowym i inspirującym. Z recenzji prof. zw. dr. hab. Krzysztofa Jakubiaka Książka składa się z sześciu rozdziałów. Pierwszy z nich, którego tytuł nawiązuje do obrazu Une leçon clinique à la Salpêtrière, ukazuje związki pomiędzy społecznymi konstrukcjami kobiecości w epoce wiktoriańskiej a medycyną tego okresu. Rozdział drugi poświęcony jest represjonującej roli ideologii i praktyki macierzyństwa, trzeci – równie represywnym i prowadzącym do podporządkowania kobiet wiktoriańskich – dominującym konstrukcjom ciała i seksualności kobiecej. Druga część tytułu rozdziału czwartego dobrze odzwierciedla jego treść – „determinizm biologiczny i intelektualne poddaństwo kobiet”. Z kolei w piątym rozdziale przedstawiam histerię i chlorosis – formy konstruowania patologicznej, „chorobowej” kobiecości w tym okresie. W rozdziale szóstym podejmuję krótką próbę analizy źródeł historycznych oraz uogólnienia wniosków płynących z narracji przeprowadzonych w poszczególnych rozdziałach...
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej