Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(57)
Forma i typ
Gry i zabawki
(57)
Dostępność
dostępne
(51)
wypożyczone
(5)
Placówka
Dział Multimedialny
(56)
Autor
Daujean Cyrille
(7)
Kożyczkowska Magda
(6)
Żabicka Monika
(6)
Moon Alan R. (1951- )
(5)
Delval Julien
(4)
Delval Julien (1972- )
(4)
Moon Alan R
(4)
Small Shane
(4)
Chrzanowska Agnieszka (tłumaczka)
(3)
Inman Matthew
(3)
Lee Elan (1975- )
(3)
Bauza Antione
(2)
Benvenuto Johan
(2)
Blanchot Denis
(2)
Cathala Bruno
(2)
Cottereau Jacques
(2)
Graham Julie-Ann
(2)
Inman Matthew (1982- )
(2)
Lee Elan
(2)
Murphy Anita
(2)
O'Connor Rory (1973- )
(2)
Skowron Martyna
(2)
Włóczko Michał
(2)
Amane Desnet
(1)
Andersen Martin Nedergaard
(1)
Andreani Jean-Francois
(1)
Augier Steeve
(1)
Azagary Eric
(1)
Beaujannot Gaetan
(1)
Benedetti Toussaint
(1)
Bevennuto Johan
(1)
Bonnessee Regis
(1)
Bourgion Nicolas
(1)
Bourgoin Nicolas
(1)
Boyer Alain (1954- )
(1)
Burley Peter
(1)
Cardouat Marie
(1)
Chvátila Vlaady
(1)
Collette Xavier
(1)
Coster Ory
(1)
Coster Theo
(1)
Da Silva Maëva
(1)
Deschamps Christine
(1)
Droit Aleksandre
(1)
Droit Alexandre
(1)
Duthillieux Xavier
(1)
Dutrait Vincent
(1)
Erdt Markus
(1)
Fagnere Olivier
(1)
Favre-Godal Jonathan
(1)
Fragnere Olivier
(1)
Fructusi Nicolas
(1)
Gille-Naves Guillaume
(1)
Henry Frédéric
(1)
Hoffman Sandra
(1)
Jost Kévin
(1)
Kalicki Klemens
(1)
Kalota Rafał
(1)
Kierejsza Alicja
(1)
Komorniczak Jarosław
(1)
Kordowski Bartłomiej
(1)
Kosch (gry planszowe)
(1)
Koschany Krzysztof
(1)
Kudriavtcev Petr
(1)
Kučerovský Tomáš (1974- )
(1)
Lehmann Tom
(1)
Llobet Toni (1975- )
(1)
Lopez Sébastien
(1)
Maciejewski Jakub
(1)
Matacz Monika
(1)
Małecki Łukasz
(1)
Mercier Olivier
(1)
Moon Alan R. Dookoła świata : wielkie jeziora
(1)
Moscon Valentina
(1)
Możejko Agnieszka
(1)
O'Connor Roy
(1)
Oliver Grégory
(1)
Paquien Marc
(1)
Peczenkina Irina
(1)
Piella Judit
(1)
Polouchine Igor (1969- )
(1)
Prothiere Julien
(1)
Raimbault Christophe
(1)
Rangsima Nan
(1)
Rivollet Alain
(1)
Roubira Jean-Louis
(1)
Roux Bernard
(1)
Rudikow Aleksiej
(1)
Sarretta Peter
(1)
Saunier Nathalie
(1)
Saunier Remi
(1)
Schaedler Dagny
(1)
Schechtel Krzysztof
(1)
Schlemmer Oliver
(1)
Sentis Julien
(1)
Skuba Alicja
(1)
Strohmaier Alexander
(1)
Szczepkowski Rafał
(1)
Thiou Nicolas
(1)
Todd Emily
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(20)
2010 - 2019
(37)
Okres powstania dzieła
2001-
(54)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(57)
Język
polski
(56)
francuski
(1)
Odbiorca
Młodzież
(36)
9-13 lat
(29)
Dzieci
(29)
Dorośli
(19)
14-17 lat
(16)
6-8 lat
(16)
18+
(2)
0-5 lat
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura francuska
(2)
Literatura angielska
(1)
Temat
Harry Potter (postać fikcyjna)
(7)
Czarodzieje
(4)
Pociągi
(4)
Magia
(3)
Zwierzęta
(3)
Mały Książę (postać fikcyjna)
(2)
Poszukiwanie skarbów
(2)
Przedmioty magiczne
(2)
Tajemnica
(2)
Budownictwo
(1)
Dziki Zachód
(1)
Ekosystem
(1)
Gra kooperacyjna
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Komunikacja miejska
(1)
Koty
(1)
Małpy
(1)
Mózg
(1)
Nauka
(1)
Odkrycia geograficzne
(1)
Postać literacka
(1)
Przyroda
(1)
Rewolwerowcy
(1)
Rowling, J. K. (1965- )
(1)
Rozbój
(1)
Rycerze
(1)
Sen
(1)
Skojarzenia (psychologia)
(1)
Szlachta
(1)
Taniec
(1)
Wynalazki
(1)
Wyprawy i ekspedycje
(1)
Temat: dzieło
Harry Potter
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Polska
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Gry i zabawy umysłowe
(42)
Gry planszowe
(22)
Gry w karty
(16)
Gry edukacyjne
(5)
Gry i zabawy
(5)
Gry strategiczne
(3)
Gry i zabawki
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Karty do gry
(1)
Plansze do gry
(1)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(38)
57 wyników Filtruj
Brak okładki
Gra planszowa
W koszyku
Złoto Bohaterów / Desnet Amane ; ilustracje Markus Erdt. - Gdańsk : Rebel, 2016. - 1 gra (4 części planszy zamku, 12 płytek króla, 81 żetonów monet, znacznik pierwszego gracza, 30 kart potworów, 36 kart strażników) : tektura, karton ; w pudełku 9x22x23 cm + instrukcja (12 stron : ilustracje kolorowe ; 21 cm)..
Czas gry: 20-35 min.
Liczba graczy: 3-6.
Wiek graczy: 8+.
Pamiętasz te wszystkie wyprawy wielkich bohaterów po złoto, po skarby, po bogactwa? Te wszystkie potyczki z potworami, które rycerze, magowie i inni napotkali na swojej drodze... a które właściwie broniły dostępu do rzeczonych bogactw? No więc potwory, a dokładniej ich władca, ma dość! Wezwał on swoich podwładnych i zarządził wielką akcję odzyskiwania zagrabionych skarbów! Gracze obierają role Troli, Nieumarłych, Oceanicznych Bestii, Demonów, Insektów oraz Smoków, które pragną odzyskać nielegalnie zrabowane im złoto. Gracze będą musieli połączyć siły, żeby pokonać strażników, którym nakazano pilnować bogactw. Choć gra opiera się na współpracy, prawdziwe Potwory zawsze będą chciały zdobyć więcej świecidełek od swoich kolegów. Tę dynamiczną grę karcianą wygra gracz, który wykaże się ponadprzeciętnym sprytem i zgarnie najwięcej złota!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP-794 (1 egz.)
Brak okładki
Gra planszowa
W koszyku
Żyrafometr / autor Martin Nedergaard Andersen ; ilustracje Irina Peczenkina ; tłumaczenie Michał Włóczko. - Gdańsk : Rebel, 2016. - 1 gra (300 dwustronnych kart faktów (awers - fakt, rewers - liczba), plansza numeryczna na karty faktów, żetony oznaczone symbolami + i -, 48 żetonów głosowania (8 zestawów żetonów ponumerowanych od 1 do 6), około 60 kryształów, plansza głosowania) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 15x22x6 + instrukcja (6 stron : kolorowe ilustracje ; 21 cm).
Czas gry: 30 min.
Liczba graczy: 1-8 osób.
Czy próbowaliście kiedyś porównać prędkość, z jaką opada kropla deszczu, z wagą największej na świecie dyni albo z liczbą pokojów w Pałacu Buckingham? Żyrafometr to gra imprezowa i edukacyjna, w której od dwóch do ośmiu graczy ma okazję stanąć przez zbiorem najróżniejszych faktów dotyczących otaczającego nas świata i wspólnymi siłami (lub grając przeciwko sobie) obstawiać, które z nich mają przypisaną najmniejszą, a które największą liczbę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP-794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Mały Książę : droga do gwiazd / autorzy Antoine Bauza i Bruno Cathala ; dodatkowe ilustracje Maëva Da Silva i Christine Deschamps ; tłumaczenie Marcin Wełnicki. - Gdańsk : Rebel, 2015. - 1 gra (3 plansze łączące, 3 plansze trasy, dom Dziadka i planeta Małego Księcia, 5 płytek papierowych samolotów, 18 płytek opowieści, 12 żetonów teleskopów, 36 żetonów, 12 kart Dziadka i dla każdego gracza po 8 kart Lisa, 1 drewniany samolot, 1 czapka pilota) : karton, drewno, tektura, kolor ; w pudełku 28x28x6 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje kolorowe ; 27x27 cm).
Gra na motywach filmu.
Liczba graczy: 2-6.
Czas rozgrywki: 20 min.
Wiek graczy: 6+.
Podążając śladami Małej Dziewczynki, poleć swoim dwupłatowcem na spotkanie z Małym Księciem! Czeka na Ciebie niespodziewana przygoda. Po drodze spotkasz nowych przyjaciół, ale i pułapki. Strzeż się! W grze "Mały Książę: Droga do Gwiazd" wyruszasz w wielką podróż z domku Dziadka na planetę Małego Księcia. Przesuwaj swój pionek po podniebnej trasie, zbierając gwiazdy. Samolot przemieszczasz dzięki kartom Lisa. Każdy gracz dysponuje tym samym zestawem kart na początku gry. W zależności od chmury, na której wyląduje Twój samolot, możesz zdobyć więcej kart, które pozwolą Ci podróżować dalej. Jeśli zatrzymasz się na chmurze, która jest już zajęta przez przeciwnika, zabierasz kartę z jego ręki i dajesz mu jedną ze swoich, przez siebie wybraną. Gra ma świetny, balansujący mechanizm nie pozwalający żadnemu graczowi pozostać z tyłu. Zawsze rusza się ten z graczy, którego samolot jest na samym końcu. Ale, jeśli dobrze zaplanujesz swoje ruchy, możesz ruszyć się dwa, a nawet trzy razy pod rząd!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP-794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Mały Książę : stwórz mi planetę / autorzy Antoine Bauza i Bruno Cathala. - Gdańsk : Rebel, 2018. - 1 gra (80 kafelków, 5 znaczników) : karton, kolor ; w pudełku 22x16x6 cm + instrukcja (6 stron : ilustracje kolorowe ; 21 cm).
Gra na motywach filmu.
Liczba graczy: 2-5.
Czas rozgrywki: 25 min.
Wiek graczy: 8+.
Zaprzyjaźnij się z Małym Księciem i spotkaj wszystkich bohaterów tej słynnej powieści Antoine'a de Saint-Exupéry'ego! W tej grze każdy przyjaciel Małego Księcia buduje dla niego własną planetę, dom dla jego ukochanych zwierząt (lisa, owcy, słonia i węża) i postaci, które Mały Książę spotkał w czasie swojej podróży. Na koniec gry każda planeta będzie oceniana przez jej mieszkańców. Latarnik oceni ją wysoko, gdy będzie oświetlona dużą ilością latarni, Mały Książę najbardziej cenił ją będzie, jeśli znajdzie się na niej dużo pudełek i owieczek w różnych kolorach. Geograf przydzieli dodatkowe noty za każdy kafelek bez wulkanu, a Ogrodnik najszczęśliwszy będzie, gdy znajdzie się na niej przynajmniej jeden, ale najlepiej dwa baobaby, które będzie mógł pielęgnować.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP-794 (1 egz.)
Brak okładki
Gra planszowa
W koszyku
Ukryta tożsamość / Johan Benvenuto, Aleksandre Droit, Kevin Jost, Bertrand Roux ; ilustracje Alain Boyer ; tłumaczeie Alicja Skuba, Jakub Maciejewski. - Gdańsk : Rebel, [b.r.]. - 1 gra (8 sejfów, 72 klucze, 24 kart, 8 żetonów, 8 znaczników, plansza) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 23x23x6 cm + instrukcja.
Liczba graczy: 3-8.
Czas gry: 30 min.
Na opakowaniu: Mądra gra.
Opisz znane postacie za pomocą obrazków! Przyjmij jedną z tajemniczych tożsamości i spraw, by inni odgadli, kim jesteś. Przedstaw swoją postać najlepiej, jak potrafisz, używając kart z piktogramami. Korzystaj z nich oszczędnie, bo każdej rundzie wcielisz się w nowego bohatera, a liczba Twoich kart będzie maleć! Czy jesteś w stanie działać jako sprawny informator i bystry obserwator jednocześnie? Ukryta tożsamość to niebanalna gra skojarzeniowa, w której wykorzystujemy karty z prostymi grafikami, by przekazać innym graczom informację o tym, w jaką postać się wcielamy. W tym samym czasie obstawiamy możliwe tożsamości innych graczy, musimy więc nie tylko celnie dobierać swoje skojarzenia, ale też trafnie interpretować podpowiedzi pozostałych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Cortex 2 : wyzwania / Johan Bevenuto, Nicolas Bourgion ; ilustracje Sébastien Lopez. - Gdańsk : Rebel, [2017]. - 1 gra (74 karty testów, 6 kart wyzwań, 10 kart faktur z wytłoczeniami, 6 układanek z obrazkiem kolorowego mózgu (razem 24 części)) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 14x5x14 cm + instrukcja (6 stron : ilustracje kolorowe ; 13 cm).
Na opakowaniu i instrukcji: Mądra Gra; 8 nowych wyzwań; dotyk.
Liczba graczy : 2-6 osób.
Czas gry : ok. 15 min.
Zabierz swój mózg na salę gimnastyczną i podejmij wyzwanie, jakim jest rozgrywka w Cortex! Ta szybka i wesoła gra pozwoli Ci wzmocnić pamięć, refleks i logiczne myślenie, jednocześnie dając masę frajdy! W Cortex 2 od 2 do 6 graczy będzie rywalizować ze sobą, szybko zgadując odpowiedzi na 8 rodzajów wyzwań, które rozwijają różne funkcje ludzkiego mózgu. Za prawidłowe odpowiedzi otrzymają części układanki, a pierwsza osoba, która zdobędzie wszystkie 4 części i ukończy swój obrazek mózgu, zostanie zwycięzcą! Cortex pozwoli Wam rozgrzać obie półkule mózgu i porządnie go wygimnastykować. To doskonała gra familijna, która sprawdzi się też na imprezach, spotkaniach, czy w podróży!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP-794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Nieodpowiednie dla dzieci poniżej 3 roku życia.
Czas gry: 15 min.
Wiek graczy: 6+.
Ilość graczy: 2-8.
Dobble Harry Potter to jedna z najbardziej wyczekiwanych gier tego roku! Łączy kultowy świat magii i czarodziejstwa wraz z jedną z najpopularniejszych gier rodzinnych w Polsce. Gracze próbują dostrzec między dwiema kartami parę identycznych symboli; ten który znajdzie je pierwszy - zdobywa punkt! W tej wersji Dobble znajdziesz stylizowane wizerunki z kultowego świata wykreowanego przez J.K. Rowling: Harry'ego Pottera, Hermionę Granger, Rona Weasleya, a także różdżki, stworzenia, herby Hogwartu i wiele innych. Dasz radę odnaleźć je wszystkie?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP-794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dobble Minionki / opracowanie gry: Denis Blanchot, Jacques Cottereau i Play Factory. - Gdańsk : Rebel, 2020. - 1 gra (55 kart) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 13x13x8 cm + instrukcja (16 stron : ilustracje).
Liczba graczy: 2-8.
Czas gry: ok. 15 min.
Od morza aż do Tatr, jak Polska długa i szeroka, rozciągają się przepiękne tereny, które tylko czekają na odkrycie. Chcesz poobserwować żubry w cieniu Puszczy Białowieskiej? A może wolisz pospacerować urokliwymi uliczkami Wrocławia? Wsiąść do Pociągu: Polska zabierze Cię w wyjątkową podróż do przeszłości, podczas której wcielisz się w kolejowego magnata z poprzedniego stulecia i przyczynisz się do rozwoju sieci połączeń kolejowych nie tylko w kraju, lecz także w sąsiednich państwach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP-794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Mi pasuje! / Peter Burley ; ilustracje Alexander Strohmaier, Steve Tolley, Franz Vohwinkel ; tłumaczenie Monika Żabicka. - Gdańsk : Rebel, [2018]. - 1 gra (6 dwustronnych plansz w różnych kolorach, 162 sześciokątne kafle - po 27 w 6 kolorach, 24 sześciokątne kafle specjalne - po 4 w sześciu kolorach) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 27x27x5 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje kolorowe ; 21 cm).
Liczba graczy: 1-6.
Czas rozgrywki: 20 min.
Wiek graczy: 8+.
Każdy z graczy ma przed sobą własną planszę złożoną z sześciościennych pól oraz zestaw kafelków odpowiadających kolorowi planszy. Na każdym z kafli znajdują się trzy przecinające się rurki w różnych kolorach, każda podpisana cyfrą. W swojej turze gracz losuje jeden ze swoich żetonów i głośno czyta znajdującą się na nim kombinację cyfr; pozostali muszą wybrać spośród swoich kafli taki, który będzie posiadał tę samą kombinację i umieścić go na planszy w wybranym przez siebie miejscu. Celem graczy jest tworzenie nieprzerwanych, jednokolorowych połączeń między brzegami planszy – im więcej ich zdobędziemy, tym lepiej!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP-794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Harry Potter : Hogwarts Battle : potworna skrzynia potworów / tłumaczenie Agnieszka Chrzanowska. - Gdańsk : Rebel, 2021. - 1 gra (152 karty, 4 teczki z instrukcjami, kość potwora, 4 skrzynie z instrukcjami, 4 instrukcje, 21 żetonów) : karton, tektura, papier, plastik, kolor ) ; w pudełku 23x15x11 cm + instrukcja (11 stron : ilustracje kolorowe ; 22 cm).
Liczba graczy: 2-4.
Czas rozgrywki: 30-60 min.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: Harry Potter: Hogwarts Battle (edycja polska).
Dodatek do gry kooperacyjnej z mechaniką tworzenia talii
Czym jest Harry Potter: Hogwarts Battle? To kooperacyjna gra karciana w której, jako HARRY POTTER™, RON WEASLEY™, HERMIONA GRANGER™ i NEVILLE LONGBOTTOM™, stawiacie czoła serii mrocznych zdarzeń w tytułowej szkole dla czarodziejów. W trakcie gry zmierzycie się z drużyną czarnych charakterów, którzy stopniowo, miejsce po miejscu, próbują podporządkować sobie świat czarodziejów. Bitwa o Hogwart składa się z 7 scenariuszy – pierwsze mają nas zapoznać z mechanizmami gry i nauczyć skutecznego budowania talii. Wraz z kolejnymi poziom trudności będzie rósł, prowadząc nas stopniowo do najważniejszego starcia. Tylko dzięki dobremu przygotowaniu będziemy mieli szansę na zwycięstwo!
Wejdź do Zakazanego Lasu i stań do walki z magicznymi stworzeniami! Udaj się w głąb Zakazanego Lasu z Potworną skrzynią potworów, najnowszym dodatkiem do kooperacyjnej gry przygodowej Harry Potter: Hogwarts Battle! Wybierz, w którego z bohaterów sagi chcesz się wcielić, a następnie wspólnie z przyjaciółmi sprawdźcie, co czeka na Was w puszczy. I pamiętajcie - skuteczna współpraca to Wasz klucz do zwycięstwa!
Co zawiera dodatek?
- Idealną kontynuację przygody, którą rozpoczęliście w Harry Potter: Hogwarts Battle!
- 4 nowe przygody, których akcja skupia się wokół potworów i stworzeń z Zakazanego Lasu. 
- Nową postać, w która możemy się wcielić - LUNĘ LOVEGOOD™, która, podobnie jak pozostali, dysponuje własną talią i unikatową umiejętnością. Możecie ją wprowadzić również w podstawowych scenariuszach!
Dodatkowe możliwości, które sprawią, że gra będzie jeszcze większym wyzwaniem! Od teraz będziecie mogli odrzucać karty z ręki, a także skorzystać ze specjalnej talii wydarzeń, która ubarwi zabawę z podstawową wersją gry. 
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP-794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Harry Potter : Hogwarts Battle : zaklęcia i eliksiry / tłumaczenie Agnieszka Chrzanowska. - Gdańsk : Rebel, 2019. - 1 gra (161 kart, 4 teczki z instrukcjami, 4 instrukcje, planszetka gracza, żeton zdrowia, 10 żetonów wpływu, 10 tablic czarów, 2 karty rozdzieląjace) : karton, papier, tektura, kolor ) ; w pudełku 23x15x11 cm + instrukcja (11 stron : ilustracje kolorowe ; 22 cm).
Liczba graczy: 2-5.
Czas rozgrywki: 30-60 min.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: Harry Potter: Hogwarts Battle (edycja polska).
Dodatek do gry kooperacyjnej z mechaniką tworzenia talii
Harry Potter: Hogwarts Battle to kooperacyjna gra karciana w której, jako HARRY POTTER, RON WEASLEY, HERMIONA GRANGER i NEVILLE LONGBOTTOM, stawiacie czoła serii mrocznych zdarzeń w tytułowej szkole dla czarodziejów. W trakcie gry zmierzycie się z drużyną czarnych charakterów, którzy stopniowo, miejsce po miejscu, próbują podporządkować sobie świat czarodziejów. Na czym to polega? Jako drużyna, zostaniecie postawieni przed wyzwaniem pokonania drużyny czarnych charakterów. Oni natomiast, krok po kroku, przejmują kontrolę nad miejscami znanymi z uniwersum HARRY'EGO POTTERA. Pokonajcie ich wspólnymi siłami, zanim przejmą kontrolę nad wszystkimi magicznymi miejscami! Tylko dzięki Waszemu zwycięstwu uczniowie i profesorowie będą się czuć bezpiecznie w Hogwarcie. Przynajmniej przez jakiś czas… Jeśli czarnym charakterom uda się przejąć kontrolę nad wszystkimi miejscami, przegracie!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP-794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Unanimo / Theo i Ory Coster ; ilustracje Olivier Fragnere. - Gdańsk : Rebel, [b.r.]. - 1 gra (54 karty, notatnik, 4 ołówki) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 21x14x8 cm + instrukcja (6 strony : ilustracje ; 10 cm).
Liczba graczy: 3-12.
Czas gry: ok. 30 minut.
Zapytajcie tych, którzy wystąpili w Familiadzie, czy łatwo jest trafić w najłatwiejsze i najczęściej padające odpowiedzi… Unanimo gwarantuje podobne emocje, co najbardziej popularny w Polsce teleturniej ostatnich lat. Przekonaj się, jak odpowiedzieli ankietowani w Twoim domu! Unanimo składa się z 54 kart z obrazkami, 4 ołówków i notatnika. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by zagrać w tę grę w większą liczbę osób - nasz firmowy rekord to ponad 50 osób, które wspólnie starały się znaleźć coś, co wszystkim będzie kojarzyło się z przedstawionym na ilustracji pionkiem. Zgadnijcie, co najczęściej odpowiadali ankietowani... Jak to działa? Gracz odkrywa pierwszą kartę z wierzchu talii. Gdy tylko zostanie odsłonięta, wszyscy gracze - łącznie z tym, który ją odkrył - zapisują w lewej kolumnie kartki z notesu 8 słów, które skojarzyły im się z ilustracją. Na ilustracjach znajdują się przedmioty, postaci oraz sytuacje, takie jak np. biedronka, kosmonauta, czy zima. O skojarzenia do nich nietrudno, co jednak zrobić, gdy na myśl przychodzą nam wyłącznie oryginalne i ciekawe hasła? W tej grze bardziej od oryginalności liczy się bowiem zgodność i wspólność skojarzeń! Naszym celem jest w niej wpadnięcie na takie hasła, jakie pozostałym uczestnikom zabawy również kojarzą się z przedstawionym na karcie słowem lub obrazkiem. Dzięki czytelnym ilustracjom w Unanimo można grać również z dziećmi oraz tymi, którzy dopiero uczą się języka polskiego. Dla zaawansowanych graczy przewidziano kilka dodatkowych wariantów rozgrywki, takich jak Unanimo na czas, w drużynach albo z „zakazanymi literami”, od których nie będą mogły rozpoczynać się kojarzące nam się z danym obrazkiem hasła.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP-794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kto to zrobił? / Jonathan Favre-Godal, ilustracje: Steeve Augier, przekład: Rafał Kalota. - Gdańsk : Rebel, 2018. - 1 gra (36 kart (6 zwierzaków w 6 kolorach), 13 żetonów kupy) : karton, kolor ; 12x8x4 cm + instrukcja ([8] stron : ilustracje ; 10 cm).
Wiek: 6+.
Liczba graczy: 3-6.
Czas ok. 15 minut.
Kto to zrobił? to dynamiczna i bardzo prosta karcianka, w której liczy się refleks, szybkość reakcji i zapamiętywanie. Cała sprawa dotyczy kupy, którą jakieś zwierzątko zrobiło na środku salonu. Poszukiwania winnego trwają i choć wiesz, że to nie jest sprawka Twojego pupila, jednego możesz być pewien - pozostali gracze z pewnością będą próbowali go obwinić, żeby zrzucić winę ze swoich podopiecznych. To nie kot, to królik! To on! Aby wygrać, musisz udowodnić niewinność 6 swoich zwierzaków, pozbywając się wszystkich swoich kart. Znajdź jak najszybciej kartę zwierzaka identycznego z tą na stole, wyłóż ją, a następnie zrzuć winę na kolejne zwierzątko. Zależy Ci na dobrym imieniu Twoich podopiecznych, dlatego musisz działać szybko, pamiętając jednocześnie, które zwierzaki udowodniły już swoją niewinność. Na koniec każdej rundy właściciel winnego zwierzaka otrzymuje żeton kupy. Osoba, która pod koniec gry będzie miała ich najmniej - wygrywa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP-794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Timeline : nauka i odkrycia / Frédéric Henry ; ilustracje Nicolas Fructusi, Xavier Collette ; tłumaczenie Marcin Wełnicki. - Gdańsk : Rebel, [2017]. - 1 gra (110 kart) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 13x13x4 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje kolorowe ; 8 cm).
Czas gry: 15 min.
Liczba graczy : 2-8.
Co odkryto najpierw: Amerykę czy Australię? Co wynaleziono wcześniej: narkozę czy insulinę? Wraz z grą karcianą Timeline poznasz odpowiedzi na te, oraz tysiące innych pytań, konfrontując swą wiedzę i domysły z faktyczną chronologią. Jednak pamiętaj, nie musisz znać faktycznych dat odkryć! Do zabawy potrzeba jedynie trochę logiki, rozsądnego myślenia i gotowości do dobrej zabawy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP-794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Eksplodujące kotki / [projektanci Matthew Inman, Elan Lee, Shane Small ; ilustrator Matthew Inman]. - Gdańsk : Rebel, 2017. - 1 gra (56 kart) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 11x16x4 cm +instrukcja (2 strony : ilustracje kolorowe ; 40x40 cm).
Na opakowaniu: Dla ludzi, którzy kochają koty i wybuchy i lasery i czasem kozy.
Czas gry: 15 min.
Liczba graczy : 2-5 osób.
Do Polski zawitał największy bestseller gier oryginalnie wydanych przez kampanie crowdfundingowe. Gra, która jeszcze przed wydaniem stała się hitem. W czym tkwi tajemnica jej sukcesu? No cóż, jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o koty :) Eksplodujące Kotki to napędzana kociakami odmiana rosyjskiej ruletki. Gracze ciągną co turę po karcie, aż do momentu dobrania eksplodującego kota - wtedy nieszczęśnik wybucha i ginie, a gra się kończy. Ale! W talii są też karty, dzięki którym można odwrócić uwagę samobójczego kocięcia, uniknąć go, czy też zmusić przeciwnika do dobrania kilku kart na raz. Gra z każdą upływającą kolejką staje się coraz bardziej intensywna - im mniej kart pozostaje w talii, tym większe prawdopodobieństwo wyciągnięcia morderczego futrzaka i wywołania wybuchu, po którym pozostanie tylko płonąca kulka kłaków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP-794 (1 egz.)
Brak okładki
Gra planszowa
W koszyku
Eksplodujące kotki : koci złodziejaszek/ [projektanci Matthew Inman, Elan Lee, Shane Small ; ilustrator Matthew Inman]. - Gdańsk : Rebel, [2025]. - 1 gra (56 kart, piankowy koci złodziejaszek) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 23x15x6 cm +instrukcja (2 strony : ilustracje kolorowe ; 40x40 cm).
Na opakowaniu: Dla ludzi, którzy kochają koty i wybuchy i lasery i czasem kozy.
Czas gry: 15 min.
Liczba graczy : 2-5 osób.
Typ, który kradnie karty innym graczom Zasiądź z przyjaciółmi do wspólnej zabawy, a następnie bezwzględnie ich zdradź, by sięgnąć po zwycięstwo! Od teraz możesz polegać nie tylko na własnych umiejętnościach – Koci złodziejaszek chętnie Ci pomoże, podkradając najlepsze karty pozostałym graczom. W końcu Ty zrobisz z nich lepszy użytek, prawda? Eksplodujące Kotki: Koci złodziejaszek to specjalna odsłona znanej i uwielbianej serii imprezowych karcianek. Zawiera ten sam zestaw kart, co w klasycznej grze podstawowej wzbogacony o mięciutkiego przestępcę o chwytającym za serce spojrzeniu. Podczas gry możemy go użyć, by ukraść przeciwnikowi wybraną kocią kartę (tacokota, kotowoca arbuzowatego, kartoflokota włochatego itp.). Jeśli taką ma, będzie musiał nam ją oddać, jednak w zamian zyska złodziejaszka. Na czym to polega? Eksplodujące Kotki to napędzana kociakami, całkowicie bezpieczna odmiana rosyjskiej ruletki. Podczas rozgrywek gracze co turę dobierają po jednej karcie, aż do momentu, gdy ktoś wyciągnie eksplodującego kotka – taki nieszczęśnik wybucha i ginie, a tym samym kończy grę. Na szczęście w talii są też karty, dzięki którym możemy odwlekać nieuniknione (a raczej przerzucić je prosto na przeciwników). Aby wygrać, musimy mądrze zarządzać kartami, które uda nam się zdobyć. Dlaczego pokochasz tę grę? Eksplodujące Kotki to kultowy projekt wśród gier oryginalnie wydanych przez kampanie crowdfundingowe. W 2015 roku ponad 219 000 osób wsparło to miauczące szaleństwo! Jeśli kochasz gry pełne negatywnej interakcji i złośliwych zagrywek, to zabawa dla Ciebie. Na szali leży odpadnięcie z gry, więc zawsze walczycie o wysoką stawkę! Koci złodziejaszek wprowadza do gry jeszcze więcej interakcji i pozwala jeszcze szybciej zbierać zestawy kart (a przynajmniej próbować). No i podnosi poziom słodkości przy stole – spójrz tylko na te niewinne oczka…
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP-794 (1 egz.)
Brak okładki
Gra planszowa
W koszyku
Implodujące kotki / [projektanci Matthew Inman, Elan Lee, Shane Small ; ilustrator Matthew Inman]. - Gdańsk : Rebel, 2017. - 1 gra (20 kart, kołnierz wstydu) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 31x23x2 cm +instrukcja (2 strony : ilustracje kolorowe ; 17x38 cm).
Uwaga! To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: Eksplodujące Kotki.
Liczba graczy : 2-5 osób.
Czas gry: 15 min.
Zupełnie nowe karty, zupełnie nowe żarty, jeszcze więcej wybuchów i dodatkowy, szósty gracz przy stole! To i jeszcze więcej znajdziecie w tym niepozornym pudełeczku, które stanowi dodatek do puchatej rosyjskiej ruletki – Eksplodująch Kotków. Wraz z rozszerzeniem do gry dołącza nowy rodzaj karty – Implodujący Kotek. Gdy pociągniesz go z talii, nie wybucha od razu! Zamiast tego umieszczasz go w wybranym przez siebie miejscu talii ODKRYTEGO, więc od tej pory będzie wiadomo, gdzie się znajduje. Gracz, który będzie musiał go dobrać, będzie w nie lada opałach, bo na Implodującego Kotka nie działa karta rozbrojenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP-794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Eksplodujące kotki : dobro kontra zło / [autorzy Matthew Inman, Elan Lee, Shane Small ; ilustracje Matthew Inman]. - Warszawa : Rebel, © 2023. - 1 gra (53 + 3 karty) : karton, kolor ; w pudełku 4x11x16 xm + instrukcja (harmonijka złożona 1x15 cm, rozłożona 29x38 cm).
Informacje o autorach i ilustratorze gry na podstawie: https://www.rebel.pl/gry-planszowe/eksplodujace-kotki-105415.html.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
Czas gry około 15 minut.
Liczba graczy 2-5.
Fascynuje Cię odwieczna walka dobra ze złem? Zastanawiasz się, jakby to było wywołać prawdziwy armagedon? A może po prostu ciekawi Cię, czy koty mają swojego Boga i Diabła? Wszystkie te elementy (i wiele, wiele więcej!) znajdziesz w grze Eksplodujące Kotki: Dobro kontra Zło, inspirowanej najstarszym konfliktem w dziejach. Ta alternatywna wersja podstawowych Eksplodujących Kotków zawiera 55 kart, z których część opisuje nieznane dotąd efekty. Do gry dołącza także Koci Bóg i Koci Diabeł oraz powiązane z nimi karty Armagedonu. Od tej pory możesz wywołać swój mały koniec świata, w którym rzucisz wyzwanie jednemu z przeciwników. Stawka jest wysoka: jeden z Was zyska najpotężniejszą kartę we wszechświecie, a drugi… cóż, jest ryzyko, że nie wyjdzie z tego żywy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Niedźwiedzie vs Bobasy / Elan Lee, Matthew Inman. - Gdańsk : Rebel, 2019. - 1 gra (mata do gry, 107 kart) : karton, tektura, tkanina, sztuczne futro, kolor ; w pudełku 13x10x8 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje ; 29 cm) + Często zadawane pytania ([1] karta złożona).
Gra przeznaczona dla 2-5 graczy. Czas gry 20 min.
Gra twórców gry Eksplodujące Kotki. Twórz niezwykłe niedźwiedzie i inne potwory. Muszą być na tyle silne, by pożreć wredne bobasy, gdy te zaatakują. Wygrywa ten, kto zje najwięcej bobasów! Jak to działa? W swojej turze każdy z graczy wykonuje dwie akcje: zagrywa karty lub dobiera je z jednego z trzech dostępnych stosów. Zagrywanie kart z ręki ma na celu budowanie jak najsilniejszych potworów. Każdy potwór składa się z maksymalnie 5 części ciała, z których każda ma określoną wartość wyrażoną w punktach siły. Naszym celem jest stworzenie jak najsilniejszej armii. Uczestnicy mogą również dobierać karty na rękę. Jeśli podczas dobierania wejdą w posiadanie bobasa, odkładają go w odpowiednie miejsce, wzmacniając tym samym armię dzieciaków. Zarówno armie bobasów, jak i potworów, mogą należeć do jednego z trzech typów. Ma to znaczenie w momencie walki – rywalizować mogą wyłącznie armie tego samego typu. Aby rozpocząć bitwę, gracz musi sprowokować wybraną armię dzieci. W tym celu pomija swoją akcję i mówi głośno “Prowokuję”. Następnie zliczana jest siła wybranej armii dzieci oraz siła armii potworów danego koloru u każdego z graczy. Gracz z najsilniejszą armią potworów, która może pokonać bobasy, wygrywa bitwę i zbiera karty bobasów. Jeśli żaden z graczy nie jest w stanie pokonać armii bobasów, bobasy wygrywają. UWAGA! Wszystkie potwory i bobasy walczą tylko raz! Po walce są odrzucane, niezależnie od wyniku. Gra kończy się w momencie, gry wyczerpią się karty. Wygrywa uczestnik z najwyższą sumą siły pokonanych bobasów. Dlaczego pokochasz tę grę? Jeśli Eksplodujące Kotki Cię zachwyciły, zdecydowanie musisz sięgnąć po Niedźwiedzie vs bobasy! To ten sam humor i luz pod płaszczykiem zupełnie innego tematu. Ta gra, choć wygląda na całkiem prostą, wymaga sporo planowania i strategicznego myślenia! Kluczem do zwycięstwa jest odpowiednie przygotowanie, dostosowanie do warunków i umiejętność zaskoczenia przeciwnika. A wspominaliśmy już o tym, że gra ma futrzaste pudełko? :-)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP-794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Domek / Klemens Kalicki ; ilustracje Bartłomiej Kordowski. - Gdańsk : Rebel, [2018]. - 1 gra (1 plansza tor dobierania kart, 4 plansze gracza, 60 kart pomieszczeń, 48 kart dodatków, 4 płytki pomocy, 10 żetonów wyposażenia, znacznik pierwszego gracza w kształcie miniaturowego domku, notes punktacji) : karton, drewno ; w pudełku 28 x 28 x 7 cm + instrukcja (16 stron : ilustracje ; 25 cm).
Czas gry 30 minut.
Liczba graczy 2-4.
Jak będzie wyglądał Twój wymarzony dom? Wolisz mieć dużą sypialnię, a w niej eleganckie łózko z balgachimem, czy możę preferujesz przestronny salon, w którym swobodnie zmieścisz fortepian? W grze Ty i pozostali gracze wcielicie się w rolę projektantów, którzy będą planować i rozbudowywać dom o kolejne pomieszczenia. Zdecydujecie, jakimi pokojami go wypełnicie, jaki wybrać kolor dachu oraz które dodatki znajda się w środku. To będzie wasz domek z charakterem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP-794 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej