Gry i zabawki
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(252)
Forma i typ
E-booki
(259766)
Książki
(67587)
Proza
(27502)
Audiobooki
(19565)
Poezja
(5951)
Gry i zabawki
(252)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2803)
Publikacje popularnonaukowe
(2260)
Publikacje dydaktyczne
(1351)
Poradniki i przewodniki
(1095)
Komiksy i książki obrazkowe
(1067)
Filmy i seriale
(795)
Publikacje naukowe
(701)
Dramat (rodzaj)
(486)
Publikacje fachowe
(333)
Publikacje informacyjne
(220)
Publikacje religijne
(211)
Muzyka
(195)
Albumy i książki artystyczne
(189)
Druki ulotne
(185)
Czasopisma
(157)
Mapy
(59)
Książka
(23)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(23)
Publikacje dla niewidomych
(20)
Fotografie
(18)
Nuty
(13)
Publikacje promocyjne
(12)
Literatura faktu
(7)
Obiekty trójwymiarowe
(6)
Powieść
(5)
Artykuły
(4)
Komiksy i książki obrazkowe
(4)
ProzaLiteratura faktu, eseje, publicystyka
(4)
2001
(3)
Ksiażki
(3)
Ksiązki
(3)
Książk
(3)
Rysunki
(3)
1901-2000
(2)
Literatura faktu, publicystyka
(2)
ProzaKomiksy i książki obrazkowe
(2)
Przewodniki i poradniki
(2)
Rejestracje audio i wideo
(2)
Rejestracje dźwiękowe i wideo
(2)
Dramat
(1)
Dramat (komedia)
(1)
Druk częściowo dwuszpaltowy
(1)
Książki
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Książki obrazkowe
(1)
KsiążkiKomiksy i książki obrazkowe
(1)
KsiążkiProza
(1)
Literatura popularnonaukowa
(1)
Poza
(1)
Programy komputerowe
(1)
Proz
(1)
ProzaPoradniki i przewodniki
(1)
ProzaPublikacje popularnonaukowe
(1)
Psycholodzy
(1)
Publikacja popularnonaukowa
(1)
Publikacje dydaktyczn
(1)
Reportaż
(1)
Rękopisy
(1)
Terapeuci
(1)
Dostępność
dostępne
(176)
wypożyczone
(64)
nieokreślona
(14)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(1)
Oddział dla Dzieci
(31)
Dział Multimedialny
(190)
Filia nr 2 w Prudniku
(2)
Filia w Rudziczce
(18)
Filia w Szybowicach
(1)
Filia w Łące Prudnickiej
(9)
Filia w Moszczance
(2)
Autor
Zarawska Patrycja (1970- )
(8)
Kożyczkowska Magda
(7)
Tyszka Wojciech
(7)
Szewczyk Michał
(6)
Żabicka Monika
(6)
Czuba Sławomir
(5)
Knizia Reiner
(5)
Clark Brenda
(4)
Daujean Cyrille
(4)
Merlini Irene
(4)
Moon Alan R. (1951- )
(4)
Szymanowicz Maciej (1976- )
(4)
Allers Jeffrey D
(3)
Delval Julien (1972- )
(3)
Jackowska Anna
(3)
Knizia Reiner (1957- )
(3)
Larek Tomek
(3)
Madaj Karol
(3)
Sakowska Ewa
(3)
Szoblik Dorota
(3)
Szulc Cezary
(3)
Szymanowicz Maciej (1975- )
(3)
Widman-Drzewiecka Anita
(3)
Zdybel Jacek
(3)
Bauza Antione
(2)
Blanchot Denis
(2)
Bocianowski Bohdan (1911-1983)
(2)
Bukowski Adam
(2)
Cathala Bruno
(2)
Cottereau Jacques
(2)
Delval Julien
(2)
Goyke Sebastian
(2)
Graham Julie-Ann
(2)
Inman Matthew
(2)
Innes Andrews
(2)
Janczarski Czesław (1911-1971)
(2)
Kielan Paulina
(2)
Kordowski Bartłomiej
(2)
Kortas Paulina
(2)
Krawczyk Anita
(2)
Kucharski Roman
(2)
Lee Elan (1975- )
(2)
Marzollo Jean
(2)
Moon Alan R
(2)
Murphy Anita
(2)
Musiał Łukasz
(2)
Myjak Joanna
(2)
Norman Ewa
(2)
O'Connor Rory (1973- )
(2)
Odorowicz Bartosz
(2)
Przyrowski Zbigniew (1921-2008)
(2)
Rosłan Katarzyna
(2)
Skowron Martyna
(2)
Skrzydlewski Jacek (1956- )
(2)
Small Shane
(2)
Stańska Maria
(2)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(2)
Szymanowicz Maciej
(2)
Traczykowski Grzegorz
(2)
Turner Tracey
(2)
Vogt Rolf
(2)
Warsch Wolfgang
(2)
Wick Walter
(2)
Włóczko Michał
(2)
Zeimet Jacques
(2)
Adair Ian
(1)
Akelaitis Gediminas
(1)
Amane Desnet
(1)
Ambrzykowski Michał
(1)
Amery Heather
(1)
Andersen Martin Nedergaard
(1)
Andreani Jean-Francois
(1)
Augier Steeve
(1)
Azagary Eric
(1)
Baranowski Marek (tłumacz)
(1)
Barillé Albert (1921-2009)
(1)
Barska Maja
(1)
Bartkowicz Marek (1960- )
(1)
Basałyga Jarosław
(1)
Bauza Antoine
(1)
Beaujannot Gaetan
(1)
Benedetti Toussaint
(1)
Bevennuto Johan
(1)
Bonnessee Regis
(1)
Borsuk Karol (1905-1982)
(1)
Bos Liesbeth
(1)
Bourgion Nicolas
(1)
Bruchnalski Marcin (1958- )
(1)
Bruel François
(1)
Brunnhofer Bernd
(1)
Burley Peter
(1)
Burzyńska Patrycja
(1)
Buszkowski Igor
(1)
Bułeczka Izabela
(1)
Cardouat Marie
(1)
Chiacchiera Martino
(1)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(1)
Chvátila Vlaady
(1)
Civardi Anne
(1)
Collette Xavier
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(83)
2010 - 2019
(142)
2000 - 2009
(24)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(212)
1901-2000
(8)
1989-2000
(5)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(250)
Australia
(1)
Język
polski
(251)
Odbiorca
Dzieci
(173)
Młodzież
(105)
6-8 lat
(91)
9-13 lat
(87)
Dorośli
(72)
0-5 lat
(59)
14-17 lat
(54)
18+
(9)
Szkoły podstawowe
(3)
5-7 lat
(2)
8-11 lat
(2)
Dzieci 3-4 lat
(1)
Klasa 2.
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(11)
Literatura francuska
(10)
Literatura angielska
(8)
Literatura kanadyjska
(4)
Literatura włoska
(4)
Literatura niemiecka
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Gry i zabawy umysłowe
(16)
Gry edukacyjne
(7)
Zabawa
(7)
Potwory
(5)
Zwierzęta
(5)
Harry Potter (postać fikcyjna)
(4)
Uczucia
(4)
Koty
(3)
Krzyżówki (gry)
(3)
Uczenie się
(3)
Franklin (postać fikcyjna)
(2)
Geografia
(2)
Gry i zabawy
(2)
Klocki (zabawki)
(2)
Magia
(2)
Mały Książę (postać fikcyjna)
(2)
PRL
(2)
Pizza
(2)
Pociągi
(2)
Pojazdy
(2)
Postacie fikcyjne
(2)
Poszukiwanie skarbów
(2)
Psy
(2)
Roboty ręczne
(2)
Rodzina
(2)
Rolnictwo
(2)
Skojarzenia (psychologia)
(2)
Sztuka przetrwania
(2)
Śledztwo i dochodzenie
(2)
7 Eskadra Myśliwska im. Tadeusza Kościuszki
(1)
Baba Jaga (postać legendarna)
(1)
Bajka i baśń
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Baseball
(1)
Bilety komunikacyjne
(1)
Budownictwo
(1)
Cywilizacja
(1)
Czarodzieje
(1)
Czołgi
(1)
Desery
(1)
Dziki Zachód
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Ekologia
(1)
Gra kooperacyjna
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry losujące
(1)
Gry paragrafowe
(1)
Grzanki
(1)
II wojna światowa (1939-1945)
(1)
Jaś i Małgosia (postacie fikcyjne)
(1)
Język
(1)
Kalambury
(1)
Komunikacja miejska
(1)
Konflikt
(1)
Kopciuszek (postać fikcyjna)
(1)
Książka zabawka
(1)
Kurnik
(1)
Latawce
(1)
Lody (słodycze)
(1)
Logopedia
(1)
Majsterkowanie
(1)
Matematyka
(1)
Małpy
(1)
Metoda Montessori
(1)
Miasta
(1)
Mitologia grecka
(1)
Miód
(1)
Mięczaki
(1)
My Little Pony (postacie fikcyjne)
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Naczynia
(1)
Nastrój (psychologia)
(1)
Nauka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Odkrycia geograficzne
(1)
Owady
(1)
Pantomima
(1)
Papieroplastyka
(1)
Parki i ogrody
(1)
Pingwiny
(1)
Piractwo morskie
(1)
Piłka nożna
(1)
Pluszowy miś
(1)
Powietrze
(1)
Powstanie warszawskie (1944)
(1)
Prawo jazdy
(1)
Przedszkola
(1)
Przedszkolaki
(1)
Przyroda
(1)
Przywódcy i głowy państw
(1)
Pszczoła miodna
(1)
Ptaki
(1)
Pustynie
(1)
Puzzle
(1)
Rewolwerowcy
(1)
Rower
(1)
Rozbój
(1)
Rugby
(1)
Rycerze
(1)
Sen
(1)
Temat: czas
1901-2000
(6)
1939-1945
(2)
2001-
(2)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Londyn (Wielka Brytania)
(2)
Wisła (rzeka)
(2)
Amazonka (dorzecze)
(1)
Europa
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Gry i zabawy umysłowe
(156)
Gry planszowe
(70)
Książka obrazkowa (picturebook)
(23)
Gry i zabawy
(19)
Gry w karty
(18)
Zagadki
(15)
Gry edukacyjne
(9)
Opowiadania i nowele
(9)
Plansze do gry
(7)
Publikacja bogato ilustrowana
(7)
Publikacje dla dzieci
(7)
Książka zabawka
(5)
Gry i zabawy dziecięce
(4)
Gry strategiczne
(4)
Książki dla małych dzieci
(2)
Opowiadania i nowele przygodowe
(2)
Poradnik
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Broszura
(1)
Fantasy
(1)
Karty do gry
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Książki zabawki
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Obrazek
(1)
Opracowanie
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Podręcznik
(1)
Wiersze
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(144)
Edukacja i pedagogika
(8)
Historia
(5)
Geografia i nauki o Ziemi
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Religia i duchowość
(1)
252 wyniki Filtruj
Książka
Gra planszowa
W koszyku
Franklin mówi "kocham cię" / [ilustracje Brenda Clark ; tłumaczenie Patrycja Zarawska]. - Bielsko-Biała : Debit, 2007. - [12] stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Na okładce: Układanki z puzzli.
Każda książeczka o żółwiu Franklinie to osobna historia traktująca o niezwykle ważnych sprawach z życia przeciętnego kilkulatka. Postacie wykreowane przez autorki są wzorcem nie tylko dla dzieci, lecz także dla rodziców, a ich przeżycia pozwalają odnaleźć się w niełatwych sytuacjach życiowych. Zbliżają się urodziny mamy Franklina. Żółwik zastanawia się, jaki prezent najlepiej odzwierciedli jego uczucia. źródło opisu: Wydawnictwo Debit, 2003
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia w Rudziczce
Brak informacji o dostępności: sygn. FR-N I (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wielka ucieczka / Leo Colovini ; ilustracje: Tomek Larek. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, 2017. - 1 gra (8 dwustronnych płytek terenu, 102 karty, 30 pionków piratów, 8 żetonów skrzyń, 5 znaczników graczy, woreczek) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 5x25x25 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 25cm).
Czas gry: 30 minut.
Gra przeznaczona dla 2-5 graczy.
Polska edycja światowego hitu „Cartagena”. Wzbogacona o 6 wariantów rozgrywki! Każdy gracz posiada sześciu piratów, którym pomaga w ucieczce z lochów. Piraci muszą dotrzeć do czekającej na nich łódki. Jest ona jednak za mała i nie dla wszystkich wystarczy w niej miejsca! Musisz w przemyślany sposób przemieszczać swoich piratów i sprytnie korzystać z ekwipunku należącego do innych graczy. Nie zawsze wygrywa ten, który biegnie najszybciej! Czasami warto cofnąć się, aby zdobyć przedmiot przydatny w dalszej ucieczce. Gra kończy się, gdy któryś z graczy umieści w łodzi wszystkich swoich piratów. Zostaje on zwycięzcą i szczęśliwie odpływa, pozostawiając kompanów na pastwę losu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP-794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Ślimaki to mięczaki / autor: Eugeni Costano ; ilustracje: Maciej Szymanowicz. - Warszawa : Wydawnictwo "Nasza Księgarnia", © 2018. - 1gra (1 plansza, 4 kostki, 40 żetonów, 6 znaczników gry, 6 Slinaków) ) : karton, papier, kolor ; w pudełku 20x20x4 cm+ instrukcja (9, [3] strony : ilustracje ; 19 cm).
Ilość graczy: 2-6.
Czas rozgrywki 20 min.
Gra polega na przesuwaniu ślimaków na planszy, za pomocą kolorowych kostek. Możecie przesunąć dowolnego ślimaka, zarówno swojego, jak i te należące do rywali. Gra się kończy, gdy któryś ślimak dotrze do mety. Ale nie on zostanie zwycięzcą! W tym wyścigu wygrywa najwolniejszy ślimak! Każdy ślimak zdobywa tyle punktów, ile wynosi wartość pola, na którym zakończył wyścig. Im dalej od mety, tym więcej punktów do zdobycia. Starajcie się więc, aby wasz ślimak poruszał się jak najwolniej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP-794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Unanimo / Theo i Ory Coster ; ilustracje Olivier Fragnere. - Gdańsk : Rebel, [b.r.]. - 1 gra (54 karty, notatnik, 4 ołówki) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 21x14x8 cm + instrukcja (6 strony : ilustracje ; 10 cm).
Liczba graczy: 3-12.
Czas gry: ok. 30 minut.
Zapytajcie tych, którzy wystąpili w Familiadzie, czy łatwo jest trafić w najłatwiejsze i najczęściej padające odpowiedzi… Unanimo gwarantuje podobne emocje, co najbardziej popularny w Polsce teleturniej ostatnich lat. Przekonaj się, jak odpowiedzieli ankietowani w Twoim domu! Unanimo składa się z 54 kart z obrazkami, 4 ołówków i notatnika. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by zagrać w tę grę w większą liczbę osób - nasz firmowy rekord to ponad 50 osób, które wspólnie starały się znaleźć coś, co wszystkim będzie kojarzyło się z przedstawionym na ilustracji pionkiem. Zgadnijcie, co najczęściej odpowiadali ankietowani... Jak to działa? Gracz odkrywa pierwszą kartę z wierzchu talii. Gdy tylko zostanie odsłonięta, wszyscy gracze - łącznie z tym, który ją odkrył - zapisują w lewej kolumnie kartki z notesu 8 słów, które skojarzyły im się z ilustracją. Na ilustracjach znajdują się przedmioty, postaci oraz sytuacje, takie jak np. biedronka, kosmonauta, czy zima. O skojarzenia do nich nietrudno, co jednak zrobić, gdy na myśl przychodzą nam wyłącznie oryginalne i ciekawe hasła? W tej grze bardziej od oryginalności liczy się bowiem zgodność i wspólność skojarzeń! Naszym celem jest w niej wpadnięcie na takie hasła, jakie pozostałym uczestnikom zabawy również kojarzą się z przedstawionym na karcie słowem lub obrazkiem. Dzięki czytelnym ilustracjom w Unanimo można grać również z dziećmi oraz tymi, którzy dopiero uczą się języka polskiego. Dla zaawansowanych graczy przewidziano kilka dodatkowych wariantów rozgrywki, takich jak Unanimo na czas, w drużynach albo z „zakazanymi literami”, od których nie będą mogły rozpoczynać się kojarzące nam się z danym obrazkiem hasła.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP-794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Liczba graczy 2-4.
Czas gry 10-20 minut.
„Boom Boom. Psiaki i kociaki”, to dynamiczna gra rodzinna, w której liczy się zręczność, spostrzegawczość i dobry refleks. W „Boom Boom” gracze starają się zebrać zestawy tych samych psiaków i kociaków. Wszyscy jednocześnie wymieniają karty z ręki z kartami na planszy. Po zebraniu zestawu gracz uderza w dzwonek, sygnalizując wykonanie zadania. Wydaje się proste, lecz gracze mogą polować na takie same karty. Gracz, który jako pierwszy zbierze odpowiednią liczbę zestawów psiaków i kociaków, zostaje zwycięzcą! źródło opisu: https://bonito.pl/
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP-794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Rozpoznaj Stworka / tłumaczenie Sławomir Czuba. - Podłęże : Muduko ; Kraków : Fabryka Kart Trefl, © 2021. - 1 gra (8 domków stworków, 12 kart gości, 16 żetonów zaproszeń) : tektura, kolor ; w pudełku 11x11x11 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 11 cm).
Liczba graczy: 2-4/6. Czas rozgrywki: 20 minut.
Gra odpowiednia dla niewidomych i niedowidzących.
Zaproście stworki na przyjęcie urodzinowe. Wystarczy porozsyłać zaproszenia. Jednak w przypadku stworków nie jest to takie łatwe! Każdy z nich ma bowiem swój tajny kod, który odczytać można jedynie dotykiem. Sprawdź się i bez użycia wzroku spróbuj rozesłać jak najwięcej zaproszeń. Gra przygotowana została tak, by mogli zagrać w nią niewidomi i niedowidzący z osobami ze sprawnym wzrokiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP-794 (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 793/794 PD (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
Okrągły! / [redaktor naczelna Joanna Dowgiałło-Tyszka]. - Warszawa : De Agostini Polska, 2012. - 24, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 30 cm.
(Klub Przyjaciół Myszki Miki : baw się i ucz z Mikim ; 1.)
(Disney Junior.)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N I (1 egz.)
Filia w Łące Prudnickiej
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. FL-N I (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Freeze factory / authors: Gil Druckman, Danny Hershkovits. - Wien : Piatnik, © 2021. - 1 gra (26 wafelków z trzema różnymi smakami lodów, 13 żetonów smaków, 1 plansza, 1 kostka) : karton, plastik, kolor ; w pudełku 6x17x17 cm + instrukcja (35 stron : ilustracje ; 15 cm).
Liczba graczy: 2-4.
Czas gry: 30'.
W słynnej fabryce lodów zbudowana została nowa maszyna, wkładająca do wafelka jednocześnie trzy kulki lodów o różnych smakach. I właśnie nadszedł wielki dzień! Dziś po raz pierwszy maszyna zostanie zaprezentowana całemu światu! Kto z was najlepiej potrafi ją obsługiwać? Kto najszybciej stworzy właściwe kombinacje smaków? Gra dla 2-4 osób od 6 lat, której celem jest tak przesuwać żetony smaków w maszynie do produkcji lodów, żeby wykonać jak najwięcej zadań i zebrać jak najwięcej wafelków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP-794 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
Gra planszowa
W koszyku
Ptaki świata / Robert Jacek Dzwonkowski. - Janki k. Warszawy : Agencja Wydawnicza Jerzy Mostowski, [2007]. - [16] stron : ilustracje kolorowe ; 23 cm.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Kz (1 egz.)
Filia w Rudziczce
Brak informacji o dostępności: sygn. FR-59 (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793.7 PD (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
(Auta)
Tytuł oryginału: "The Cars puzzle book" 2008.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia w Łące Prudnickiej
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. FL-N I (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kto to zrobił? / Jonathan Favre-Godal, ilustracje: Steeve Augier, przekład: Rafał Kalota. - Gdańsk : Rebel, 2018. - 1 gra (36 kart (6 zwierzaków w 6 kolorach), 13 żetonów kupy) : karton, kolor ; 12x8x4 cm + instrukcja ([8] stron : ilustracje ; 10 cm).
Wiek: 6+.
Liczba graczy: 3-6.
Czas ok. 15 minut.
Kto to zrobił? to dynamiczna i bardzo prosta karcianka, w której liczy się refleks, szybkość reakcji i zapamiętywanie. Cała sprawa dotyczy kupy, którą jakieś zwierzątko zrobiło na środku salonu. Poszukiwania winnego trwają i choć wiesz, że to nie jest sprawka Twojego pupila, jednego możesz być pewien - pozostali gracze z pewnością będą próbowali go obwinić, żeby zrzucić winę ze swoich podopiecznych. To nie kot, to królik! To on! Aby wygrać, musisz udowodnić niewinność 6 swoich zwierzaków, pozbywając się wszystkich swoich kart. Znajdź jak najszybciej kartę zwierzaka identycznego z tą na stole, wyłóż ją, a następnie zrzuć winę na kolejne zwierzątko. Zależy Ci na dobrym imieniu Twoich podopiecznych, dlatego musisz działać szybko, pamiętając jednocześnie, które zwierzaki udowodniły już swoją niewinność. Na koniec każdej rundy właściciel winnego zwierzaka otrzymuje żeton kupy. Osoba, która pod koniec gry będzie miała ich najmniej - wygrywa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP-794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pentago : genialnie zakręcona gra logiczna / Thomas Flodén. - Warszawa : Egmont Polska, 2013. - 1 gra (1 plansza, 18 białych kul, 18 czarnych kul) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 25x25x6 cm + instrukcja (24 stron : ilustracje ; 27 cm).
Gra dla 2 osób.
GRA PLANSZOWA. Gracze naprzemiennie układają na planszy po jednej kuli w swoim kolorze. Wygrywa gracz, który jako pierwszy ułoży 5 kul w jednym rzędzie (w pionie, poziomie lub na ukos). Utrudnieniem jest fakt, że po każdej rundzie gracz obraca jedną z czterech części planszy o 90 stopni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP-794 (1 egz.)
Brak okładki
Gra planszowa
W koszyku
Kraina lodów / Roberto Fraga ; ilustracje Stephanie Escapa. - Gdańsk : Rebel, 2017. - 1 gra (16 wafelków (4 zielone, 4 różowe, 4 żółte, 4 niebieskie), 12 gałek lodów (4 zielone, 4 różowe, 4 żółte), 54 karty wyzwań : plastik, karton ; w pudełku 27x27x6 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje kolorowe ; 6 cm)..
Czas gry: 15 min.
Gra przeznaczona dla 2-4 graczy w wieku od lat 6.
Lody, lody dla ochłody! Jak wyróżnić się na tle innych lodziarni w okolicy? Nowe smaki? Większe porcje? To już było! A może żonglowanie gałkami na oczach klienta? I to właśnie jest prawdziwe wyzwanie dla pracowników Krainy Lodów! Kraina Lodów to wyjątkowa gra w której szybkość i precyzja ruchów idzie w parze z logicznym myśleniem i wyobrażeniem przestrzennym. Każdy uczestnik zabawy otrzymuje identyczny zestaw 4 wafelków i 3 gałek (niebrudzących, niekapiących, nietopniejących, niesmakowych - czysto plastikowych) lodów. Ich zadaniem jest przekładanie gałek lodów z wafelka do wafelka, aż skomponują taką kombinację, która zadowoli ich klientów. Oprócz dokładności ważna jest też szybkość! Upewnij się, że w tym pośpiechu nie upuścisz jednej z gałek, bo inaczej będziesz musiał ją podnieść przy pomocy dwóch rożków! Ten, który jako pierwszy zrealizuje 5 zadań będzie mógł ogłosić się najlepszym lodziarzem tego sezonu!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP-794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Terra : jak dobrze znasz świat? / Friedemann Friese ; tłumaczenie Maciej Nowak-Kreyer. - Warszawa : Egmont, 2021. - 1 gra (1 plansza, 150 kart, 1 pudełko na karty, 36 znaczników) : karton, tektura, drewno, kolor ; w pudełku 30x30x9 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 21 cm).
Czas gry 45 minut. Liczba graczy 2-6.
Światowy bestseller w nowej odsłonie TERRA to imprezowo-familijna gra, która już zdobyła serca polskich graczy. Teraz wraca w nowej szacie graficznej i ze zaktualizowanymi zadaniami. TERRA to idealna gra na spotkanie z rodziną i przyjaciółmi. Ma proste reguły, zapewnia emocjonującą rozrywkę i dostarcza mnóstwo ciekawych informacji. Na kartach gry zebrano 900 zaskakujących zadań, umożliwiających rozegranie kilkudziesięciu partii bez powtórki. W grze Terra czekają na ciebie różne niespodzianki, trudne zagadki, nieoczekiwane fakty, zadziwiające informacje. Nie sposób przecież spamiętać wszystkich pytań. Dlatego punkty zdobywasz także za przybliżone odpowiedzi. Masz wiele możliwości, by otrzymać punkty. Nie musisz znać poprawnej odpowiedzi, ale możesz ją oszacować. Patrz uważnie, jak obstawiają inni gracze. Uważaj jednak, aby nie ryzykować za bardzo, bo możesz stracić wcześniej zdobyte punkty!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP-794 (1 egz.)
Brak okładki
Gra planszowa
W koszyku
Śledztwo w białym domu / opracowanie Ewa Norman, Patrycja Burzyńska ; ilustracje Gabriela Potentas. - Wydanie 1. - Warszawa : Edgard, 2021. - 1 gra (80 kart śledztwa, 28 karty zbrodni, 2 karty pytań) : karton, ilustracje, wielokolorowy ; w pudełku 20x13x4 cm + instrukcja (16 stron : ilustracje ; 17 cm).
Czas gry: 20 minut. Ilość graczy 2+.
Szukaj dowodów, układaj historie zbrodni i rozwiązuj zagadki Kto porwał córkę Prezydenta? Czyje ciało znaleziono w kuchni Białego Domu? Czy ofiarę i sprawcę łączyły więzy krwi? Wejdź do świata kryminalnych zagadek, przeprowadź śledztwo i rozwiąż polityczne intrygi. Pamiętaj, wszyscy i wszystko jest ze sobą powiązane… Śledztwo w Białym Domu to zabójczo wciągająca gra towarzyska, w której przyjmując rolę świadka, układamy historię zbrodni, lub jako śledczy rozwiązujemy kryminalne zagadki. Różnorodne sprawy, proste zasady, wysoka regrywalność i wciągająca fabuła zapewnią zabawę w gronie znajomych na wiele godzin. Poczuj klimat politycznych i kryminalnych intryg podczas rozgrywek ze znajomymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP-794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Niepożądani goście / projekt gry Rodrigo Gonzalo ; ilustracje Samuel Gonzalo, Laura Medina. - Warszawa: Nasza Księgarnia, 2021. - 1 gra (6 profili podejrzanych, 243 karty śledztwa, 8 zasłonek, karta Ściśle tajne, szuflada, arkusze śledztwa, 8 żetonów śledczych, znacznik gracza rozpoczynającego, 12 żetonów ofert) : karton, kolor; w pudełku 32 x 20 x 5 cm + instrukcja (19 stron : ilustracje ; 31 cm).
Czas gry: 60 min
Liczba graczy: 1-8
Gra detektywistyczna – dostępnych ponad 1000 śledztw na 7 poziomach trudności! Jesteście detektywami wezwanymi do rezydencji Woodruffa Waltona. Milioner został znaleziony martwy w swoim gabinecie! Przesłuchujcie gości Waltona, rozmawiajcie ze służbą, badajcie miejsce zbrodni, zapoznawajcie się z raportami policyjnymi. Zdobytą wiedzą możecie dzielić się z rywalami w zamian za nowe informacje na temat zbrodni. Wygra osoba, która rozwiąże zagadkę śmierci Waltona i prawidłowo odpowie na pytania: – Kto zabił Waltona? – Dlaczego go zabił? – Czym go zabił? – Czy miał wspólnika?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP-794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Miód / projektantka gry: GrAlutka ; ilustracje: Katarzyna Fic. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Zielona Sowa, copyright 2021. - 1 gra (72 karty Pszczół, 12 kart Pszczół Magazynierek, 1 karta Łąki, 1 karta Pierwszego Gracza, 8 kart Ula (wariant podstawowy), 16 kart Ula (wariant zaawansowany), 48 dwustronnych żetonów Nektaru/Miodu, 8 żetonów bonusów (wariant zaawansowany) : karton, kolor ; w pudełku 4x14x21 cm + instrukcja ([6] stron : ilustracje ; 20 cm).
Liczba graczy: 2-4.
Czas gry: 30-40 minut.
Lipowy, wrzosowy, a może wielokwiatowy? Jaki jest twój ulubiony miód? Wciel się w bartnika, który dba o swoje ule, podczas gdy jego pszczele rodziny wytrwale zbierają kwiatowy nektar. Wygrasz, jeżeli to twoje pszczoły okażą się najbardziej pracowite i wyprodukują najwięcej miodu. „Miód” to gra z odrobiną strategii i główkowania. Rozgrywka polega na zbieraniu kolorowych żetonów Nektaru, poprzez zagrywanie kart Pszczół. Każdą kartę można zagrać na trzy sposoby, a gracz sam decyduje, jak ją wykorzysta. Zebrane żetony Nektaru pozwalają wyprodukować miód – punktowany na koniec gry.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP-794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Santorini / Gordon hamilton ; artwork by David Forest & Lina Cossette. - Luxembourg : Spin Master, 2017. - 1 gra (plansza w kształcie wyspy, platforma w kształcie klifu, 30 kart "Boskich Mocy", 6 figurek Murarzy (w 3 kolorach), 22 bloki z 1. poziomu, 18 bloków z 2. poziomu, 14 bloków z 3. poziomu, 18 kopuł) : plastik, karton, tektura ; w pudełku 29x29x6 cm + instrukcja(24 strony : ilustracje ; 29cm).
Gra rodzinna dla 2-4 osób.
Czas gry: 20 minut.
Ta niezwykle barwna gra planszowa zachwyci zarówno dzieci, jak i starszych graczy. Polega ona na budowaniu kolejnych poziomów budynków. Trójwymiarowa plansza przedstawia wyspę, na której gracze stawiają budynki w greckim stylu. Gracz, który doprowadzi swojego Murarza na trzeci poziom, wygrywa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP-794 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej